Saturday, September 22, 2007

Pedaaltje


Kmocht nog voor m'n verjaardag een nieuw speeltje kopen. En dat is de Digitech BP80 geworden.
Ik liep al een tijdje er tegenaan te hikken dat ik weinig kon varieeren met mijn geluid. Zeker met het verschil tussen "gewoon" spelen en "slappen" vergt nogal eens flink wat draaien aan je versterkerinstellingen. Met dit pedaaltje (heet eigenlijk een "multieffectprocessor") kun je allerlei instellingen aanpassen. Er zitten verschillende effecten in, zoals chorus, delay, compressor, limiter, noisegate. Ook zitten er verschillende soorten versterkers in. Zo speel ik op mijn Peavey versterker eigenlijk opeens op een Ampeg of Trace Elliot versterker. En het pedaaltje heeft een ingebouwde equalizer en een drummachine. Er zitten 40 "voorgebakken" instellingen in en 40 die je zelf kan samenstellen en opslaan. Zeker in combinatie met mijn Ibanez en mijn Dean Pacebass is dit erg handig. Een mooie chorusinstelling voor mijn Dean klinkt heel anders op mijn Ibanez. Nu kan ik bijv. 20 presets maken voor mijn Dean en 20 voor mijn Ibanez. Ik heb nu een hele mooie Jaco Pastorius-achtige chorus voor mijn Dean ingesteld op preset 1 en een vet compressgeluid op preset 2. Nu nog die andere 38 instellen.

No comments: