Thursday, November 15, 2007

Altijd op zoek,..

Als je in een coverband speelt ben je eigenlijk altijd op zoek naar nieuwe geschikte nummers. Wat past in de band, wat kan de zanger(es) aan, (een bas of gitaar is snel in te studeren,..de stem moet in je bereik liggen)!!

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar nummers voor Acoustic Brew! En wat denk je??? Eén blik in de Veronicagids en je ziet links naar o.a. the Bee Gees, Leaf (nieuwe Utrechtse band - heel gaaf!!) en ...Air supply,..
Air Supply,... ik kende ze van naam, maar never nooit de muziek gehoord (dacht ik!!),..tot vanavond,...!! Djeez,... wat een band!!! Hits als "One that you love" en "Without you" (ook schitterend gecovered door de band Heart!!). Wat een schande dat ik dit moois pas na zo'n 25/30 jaar hoor!! (oftewel,... long live the internet!!)

Effe snel zappend door de gedownloade CD's heb ik voldoende ideeën voor een compleet nieuwe set voor Acoustic Brew. Nu nog ff Ruud en Coby overtuigen (is denk ik geen probleem - we zitten erg op één lijn) en dan oefenen, oefenen en oefenen,..!! Het wordt volgens mij een mooi 2008!!!

terwijl ik dit logje type, luister ik naar een constante herhaling van Air Supply's "Daybreak",... Ik denk dat ik nog ff een biertje inschenk en nog heel even blijf luisteren...!!!!

2 comments:

Ron said...

En niet even syncen met de Oboe Locker???

Ron said...

Bijdeweg: ik ken dat maar al te goed. Je hoort de naam van een band en denkt: who the f*ck?? En dan hoor je een nummer en dan krijg je het aha-gevoel (aha van: oooh, niet van die noorse band...).
Ik heb wat Youtube-filmpjes zitten bekijken en er zaten juweeltjes bij!