Wednesday, November 21, 2007

De Sint, Coverage, Chris en Countless Eyes

Het wordt weer een druk, maar mooi weekend.
De komende dagen en een groot gedeelte van het weekend wordt in beslag genomen door de jaarlijkse surprises. Wat dus ook inhoud dat de woonkamer één grote puinhoop is. Maar als alles klaar is is het toch altijd wel weer erg leuk!!

Zaterdag speel ik met Coverage in Plan C, in Rotterdam. Altijd leuk, hoewel je er altijd van uit kan gaan dat je het begin van de eerste set voor 10 á 20 man/vrouw speelt. Het gros komt voor de DJ-muziek die vrijwel gelijk na de band begint. Voor een band soms wel enigzins frusterend omdat je na je optreden echt van het podium wordt afgestuurd. Het podium wordt dan een verlengde van de dansvloer. Ook een groot nadeel is dat Jasper, onze geluids-rots-in-de-branding, het geluid daar niet mag doen. Maar ondanks dat blijft Plan C toch leuk om te spelen!!!

En zondagmiddag om 16:00 uur, gaan we (o.a. Ruud, Nick en ik) naar het Musicon, want daar speelt dan Chris Chameleon. Een Zuid-Afrikaanse muzikant. Vroeger was Chris de front-man van de band Boo. Veel theatraal gedoe en niet echt my piece of cake!!
Hij is nu solo en maakt afwisselend engelstalige muziek met een begeleidingsband en solo op gitaar en zang met soms leuke, soms mooie, soms ontroerende, maar altijd "wow..."-liedjes in het Zuid-Afrikaans.

Twee jaar terug was hij ook in het Musicon en ik ging er naar toe met een instelling van "we kijken wel wat het is". Maar ik was echt onder de indruk. Deze man kan in één nummer gek doen cq. leuk zijn en dan opeens heel diep en mooi zijn. Ook veel humor en veel verhalen tussendoor, zoals Kipp van Venice dat ook zo goed kan!!
Kijk op YouTube. Er staan zat leuke clips om een beeld te krijgen van zijn doen en laten.

Ik ben door Henri en Maja bekend geworden met Chris (zij vonden destijds Boo wel leuk!). Ik ben ook ooit mede door hun gezellige avondjes in de Natalstraat,(ik was bassist en Henri drummer van de band Countless Eyes), aan Coby "gekoppeld". Lang na middernacht was het dan "blijf toch lekker slapen",...
En nu hebben ze me ook aan Chris Chameleon "gekoppeld",... voor mij kunnen die twee eigenlijk dus never not meer iets fout doen!!

Na zondag heb ik misschien wel foto's van Chris op mijn Highlife !!

5 comments:

Nathalie said...

Slapen... jaaaaa ja.
Ik begin nu wel kriebels te krijgen om óók even te gaan kijken... ware het niet dat ik snippieverkouden ben en eigenlijk blij ben dat ik even zit... hmm... dilemma, dilemma...

Hoe dan ook: jullie héél veel plezier (en misschien tot zo)
xxxxxxxxN

Bert v. Oorschot said...

Wees maar blij dat je bent blijven zitten want het was al weken geleden uitverkocht!!
Maar iedereen die niet is geweest heeft zeker wat moois gemist!!

Nathalie said...

Aha...

Maar dan nog wat: "na zondag" da's wel een ruim begrip he?

Bert v. Oorschot said...

Sorry,...er kwam een andere 'hunk' tussendoor,....
http://moblens.blogspot.com/2007/12/da-cool-bassman.html

Macky said...

Nice post, its a really cool blog that you have here, keep up the good work, will be back. Here's my little site I'm gonna blog about Search Engines Optimization Tips and Tricks